Love shine a light

Tjena hejsan!


Det blev inte så att Emelie våldgästade mig, eller en stund gjorde hon det men sen beslöt vi att åka in till Falköping och tillbringa kvällen och natten i lägenheten. Christopher var i Kinnarp tillsammans med Naemi.

Innan vi åkte så skulle vi beställa de däringa kaffet vi skulle sälja med laget men de sket sig ju. De skulle ta upp till 15 dar tills de kom och vi behöver de på söndag nästa vecka. Haha... Så vi ringde Bettan och sa ändrade planer och de va helt okej tyckte hon. Så skall ringa och beställa nya prylar på måndag och då får vi hoppas att de kommer innan fredag!

Därefter så fikade vi och därefter så drog vi in till stora Falköping.


Underhållande kväll måste jag säga att det var. Vi stoppade snabbt till vid lägenheten för vi skulle hämta burkar och dricka backen plus handla lite grann så vi drog till Pa:s, pantade alla burkar och sen shoppade vi lite grejer som behövdes där hemma. Ringde och beställde Pizza på vägen hem så den hämtade vi och när vi kom hem va de lagom för att slänga på Tv:n och kolla på Idol och snaska pizza. I en av pauserna sa vi att nu slår vi på stort och drar och köper snask så de gjorde vi. Ostbågar och en chokladtomte blev det på Willys och sen drog vi ett strög på väg hem. Vi glodde klart på Idol sen och äntligen åkte Johan ut, han är kass! Heja Kevin!  När idol va slut så kom Johan förbi en sväng och Emelie började med sin fina underhållning för mig. Hon grabbade tag i ett dammsugar munstycke som en mikrofon och slängde på musik på stereon och ja, jag garvade så jag nästan kissade på mig. Sån inlevelse säger jag bara!

Efter den fina showen så gjorde vi chokladbollar som vi skulle ha idag när vi åkte och badade. Dom blev riktigt lyckade fast vi glömde smaka på dom när vi hade gjort dom. Vi körde hem Johan och sen tog vi några strög och bara muppade oss som faan och sen åkte vi hem igen och kollade något avsnitt av One tree hill, Emelie ville ha ansiktsmassage så de fick hon och jag tror hon somnade faktiskt i slutet. Så vi stängde av sen och bestämde oss för att lägga oss i sängen i alla fall och ja där kom vi in på de mest sjuka diskussionerna som går att komma in på. Gud skapade Jesus, men vem skapade gud? Vem bestämde att arm skulle heta arm och inte gaffel? Ja, det spårade ur en aning kan man säga men kul hade vi! Klockan blev väl runt två när vi la ner verksamheten och Emelie somnade.

Jag har ju fortfarande kruxet med att sova, men jag somnade till slut i alla fall. Tycker de är gött att sova i stan, de är nått speciellt.




Klockan ringde 9.00 och jag va helt dö medans Emelie va pigg som en nötkärna (vilket är typ första gången, de brukar vara tvärtom) Jag låg kvar men så kom Emelie och drog av mig täcket så då var de bara att ge upp och klä på sig. Vi skulle vara på Odenbadet klockan 10 och innan dess skulle vi hunnit köpa bullar. Frukost hann vi inte med så vi gjorde varsin dubbelmacka som vi packade ner.


På Odenbadet var det inte så värst mycket folk. Trodde det skulle vara massor eftersom det va lördag och de hade varit löning men nej då, de va relativt lugnt faktiskt. Plaska kan man säga att vi gjorde tillsammans med Sara, Valter, Tomas och Peter. Blev ju några varv i strömmen och jag och Sara är mer under än över vattnet när vi knör på varandra där och busar konstant, och smita ur strömmen går ju inte heller när Sara och Emelie är med! Haha...

 Jag och Emelie va till och med så olydiga så vi åkte två i rutschkanan. Sköjj va det iaf! Vid tolv la vi ner och gick upp för att duscha lite och en snabbvisit i bastun. Sen duschade vi igen och klädde på oss och så drog vi till Mekonomen för Emelie skulle köpa lampor och nya vindrutetorkare till sin bil.


Drog ut till Vartofta där jag gick hem och bytte om för jag hade lovat Tomas att bära och stapla hans ved tillsammans med Johan. De gick rätt bra tycker jag, vi fick in all ved och den stog snyggt och prydligt. Fick lite hjälp av Valter, Sara och Emelie. Då gick de ju ännu fortare.

De blev ju en paus då det var dags för käk, direkt efter så gick vi ut igen och fortsatte och sen var vi klara! Wihoo! De firades med äppelpaj och massa snack inne.


Sen drog jag hem för jag va lite trött på mina jobbkläder jag lånade utav min far, förstora som sjutton var dom. Blev mjukisar hemma sen, mycket bättre! Gick och lämnade Emelies busskort sen och ja sen dess har jag suttit här vid den svarta lilla lådan. Orkar inte göra något faktiskt för jag har lite ont i min rygg och nacke, framförallt nacken! Låg nog lite tokigt i natt men gött var de!


I morgon händer nog inget så. Träning på kvällen blir de i alla fall. Kan ju bli spännande måste jag säga. Blir nog lugnt resterande utav dagen.


Tack Emelie för kvällen igår, de va såå sjukt kul och ja, ibland finner jag inga ord när jag tillbringar tid med dig. Vi har alltid kul, vad vi än gör. Vet inte hur vi lyckas men jag vet att när jag är med dig är jag lycklig <3

annie
2008-11-30 @ 12:03:25
URL: http://chiudore.blogg.se/

jag överlever.. vi kan ta det på msn <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna

Remember tonight, for it is the beginning of always.

RSS 2.0