Rainmaker

Då var det söndag igen och denna vecka och helg är till ända.
Får nog säga att helgen varit rättså bra faktiskt, bättre än väntat!
 
Fredagen blev de lite jobb för min del, hann med väldigt mycket på mina få timmar jag va där. Handla, baka, utflykt, städa osv. När jag slutade åkte jag hem och gjorde inte så värst mycket mer denna dag. Den va lugn här hemma.
 
På lördagen så åkte jag till Skövde på förmiddagen. Det vankas ju student nästa vecka och då har jag fått äran att ha blivit bjuden till familjen Bramstång för att fira Malin. Så då är de ju så att man måste sätta igång fantasin till present, så den införskaffades, delar utav den i alla fall! Resten får fixas i veckan.
Åkte hem, lagade till lite käk och skrubbade köket och diskade.
På kvällen fick jag ett samtal ifrån Johanna som var påväg hem ifrån arbetet. Hon ville hitta på något. Så hon åkte hem, svidade om och sen kom hon och plockade upp mig. Spontant så drog vi till Mariestad där det vankades cruising, vi hade aldrig varit på den så de va spännande. Som vanligt då när jag och Johanna umgås så blir de ju massa knasigheter och skratt. Så talesättet "peppar, peppar, ta i trä" fick en helt ny bemärkelse, för i Johannas bil finns ALLT!
I Mariestad var de lite lagom drag, inte riktigt som i Falköping men helt okej. Vädret va ju kanon och lite fina bilar var det också. En lyckad kväll helt enkelt. Kom hem strax efter ett men de va ju lögn att somna då grannen mitt emot hade grillpartaj med högljudd musik. Tror de tystnade en liten stund runt tre tiden, då hann jag att somna men sen hörde jag något om att de blev tyst halv fem.
 
Klockan va ställd på halv åtta. Jag hade gärna velat sova någon timme till men sova får man göra någon annan gång i ett annat liv! Samling 9.00 vid klubbhuset för F14 som hade borta match i Hjo.
Matchen slutade tyvärr i förlust men jag tycker att dom spelade riktigt bra fotboll och kämpade enormt hela matchen igenom utan en ända avbytare så de kändes som en vinst! Nöjd tränare är jag i alla fall!
 
 
 
När jag kom hem jagade jag någon som ville åka iväg och äta med mig, va sällskapssjuk och kände inte för att laga mat.. Jag lyckades inte så jag skrapade ihop något snabbt och sen tog jag en promenad och hamnade hos Suzz som ville ha lektion i Instagram.
Så nu har jag landat här hemma igen och laddar nu för en ny arbetsvecka med en hel del fotboll och som jag nämnt, student.
Sen vad som händer mer, det får ödet bestämma.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna

Remember tonight, for it is the beginning of always.

RSS 2.0