Only teardrops

hej och hå!
 
Bloggen har legat lite på is ett tag... har inte haft tid, ork eller någon lust att skriva!
Men efter helgens bravader är jag tvungen att skriva av mig! :)
 
Det hela började att jag satt på Facebook en sväng på fredagen och såg då att Johanna hade skrivit en status och tänkte att "äh, jag busar till det och kommenterar" så det slutade med att hon frågade mig vad jag gjorde på lördagen.. Inget svarade jag och då tyckte hon att hon kunde komma och hämta mig för en hemligresa. Tanken gick ju liksom att ja visst, kom du å plocka upp mig men är hon seriös? Så jag la inte så mycket energi på det mer utan tänkte att jag tar de med en nypa salt.
Så kom lördagen och på förmiddagen kom ett sms där de stod att "jag kommer och hämtar dig vid två" Fick mig ett gott skratt så att säga då!
Men så blev det.. vid tjugo i två rullade Johanna förbi på gatan och plockade upp mig och iväg på äventyr for vi.
 
Jag visste ju fortfarande inte vart vi skulle så jag fick läsa mig till på skyltarna. När vi närmade oss Lidköping och det svängdes av emot Läckö slott förstod jag att det var vårat mål. Super kul tänkte jag, har bara varit där en gång innan och de kommer jag knappt ihåg! Så vi strosade runt i och runt om slottet och kollade, pratade skit och sen gick vi även den guidade turen på slottet. Så vi fick leka lite turister under dagen! Tiden gick och vi hade vandrat färdigt på slottet och Johanna frågade mig då om jag hade bråttom eller så men de hade jag ju inte så då åkte vi vidare till ett ställe som heter Spiken. En mysig liten hamn! Där gick vi omkring lite och sen slog vi oss ner och käkade och spanade på folk och tjöta ännu mer skit och skrattade massor! Mycket skratt under dagen blev det!
Som pricken över i så strögade vi runt i Lidköping, Skara, Varnhem och Falköping innan man kom hem, och hem kom man ungefär vid 21.30.  
Säkert svårt för dom som läser de här att förstå hur kul det egentligen va! För det var inte bara själva resan utan sällskapet, händelserna i bilen, på Läckö, Spiken osv som gör denna resan till ett härligt och roligt minne. Sen att åka iväg med någon men egentligen inte känner direkt utan mer bekant (känner varandra från F-14, mamma till en av tjejerna) gjorde det hela ännu mer roligt och Johanna är en toppen tjej som man har riktigt roligt med! Kul att lära känna nya människor :) 

Jag skrattade och skrattade konstant hela dagen och kunde knappt sluta skratta när jag va själv hemma sen!
Det bestämdes i alla fall att denna hemliga tripp inte skulle bli den sista! :)
Så tack Johanna än en gång för en klockren lördag! :)
 
 
 
 
Söndag och jag va lite trött på morgonen men upp kom man och då började jag min dag med att köra Wilma på barnkalas, därefter satte jag igång en maskin tvätt och hängde den. Sen var det dags att hämta Wilma igen och när vi väl var hemma igen så böt jag om och ställde mig i våran gigantiska vedhög och staplade! Fick en hejarklack också bestående av Wilma, Hanna och Alfred!
 
 
Sen kom de lite regn och jag drog mig in och tog en dusch. Så kom den där spontaniteten igång igen. Skickade sms med Johanna och hon undrade om jag inte kunde komma och hålla henne i handen medans hon klippte gräset.. och jag tänkte att; skriver hon så, så får jag ju självklart åka dit och göra det! Så de gjorde jag! Så kvällen spenderades i Kinnarp med Johanna med lika mycket skratt som dagen innan, lite käk och självklart gräsklippning! Jag åkte därifrån typ 22.30 så de va ju nästintill bara att lägga sig.
Så söndagen slutade ju minst lika bra som lördagen! En lyckad helg i mina ögon :)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna

Remember tonight, for it is the beginning of always.

RSS 2.0