Stay with me

Har nu en veckas ledighet efter en vecka på jobbet som har varit väldigt svettig och mycket att göra.
Började fredagen tidigt med att vara på gymmet klockan sju tillsammans med Johanna, min kropp va tung men genomförde det man skulle och skratt kunde vi ju bjuda på med, fråga bara receptionisten som stod och fnissade pga oss bakom sin disk och dataskärm.
Sen åkte Johanna vidare på sina äventyr och jag åkte till Mössebergsbagaren och tog en kaffe medans jag väntade på att få börja arbetspasset.
 
Väl på jobbet blev de ingen rast och ingen ro. All in, kan man säga. Det skulle packas, tvättas, bakas, fixa mat, handla och mer därtill, så när jag klev ut ifrån jobbet och kände att NU är jag ledig 10 dagar så kunde jag dra en lättnadens suck.
På kvällen åkte jag in med Suzz till Shanghai och käkade Mongolisk buffé och vad mätt jag blev, men smarrigt var det ju helt klart. Åkte sen hem och grejade lite här hemma innan man slocknade.
 
På lördagen gick jag upp tidigt och kollade runt på lediga stugor i Kungshamn. Fick till slut tag på en på Wiggersvik som var ledig till en rimlig peng. Så nästa helg, 18-20 juli tar jag och Johanna vårat pick och pack för en liten roadtrip/minisemester på västkusten. Jag tycker det ska bli så jäkla gött att komma härifrån.. se något annat.. göra något annat.. Bara kunna vara. Hoppas att vädret är på våran sida också, de verkar så när man kollar väderleken just nu i alla fall. Roligt att få komma iväg med sin bäste vän och ha vetskapen om att det kommer va lätt till skratt och att de garanterat kommer hända något som vi kommer kunna skratta åt lääänge.
 
  
Vid lunchtid var jag bort bjuden till Johanna som hade besök utav sin väninna med familj. Så det bjöds på hemmagjord potatissallad och grillad korv med bröd. Mycket smaskigt! Trevlig förmiddag blev det och underbart väder.
På kvällen sen var de fotboll på tv som vi kikade på och åt popcorn. Vinst till Holland i matchen om tredjeplats i VM, inte illa! Klockan hann att bli en del innan jag kom hem men somnade som en stock. En skön dag.
 
Idag har de inte hänt så värst mycket. Vädret har vart lite ostabilt kan man nog säga. Regnet vräkte ner på förmiddagen och sen dess har de väl typ duggat.
Men jag trotsade vädret och gav mig ut på vad som jag tänkte blivit en promenad, men jag sprang i stället. inte så långt kanske men de blev i alla fall 2,7 km. Det var ganska kvalmigt ute så svetten dröp utav mig och tänkte att när jag ändå var svettig kunde jag köra lite magövningar och knäövningar, så de blev ett rejält hemmapass.
 
Så nu är ju typ denna dag över.. bara VM-finalen kvar.
 
 
I don't want you to leave, will you hold my hand?
Oh, won't you stay with me?
'Cause you're all I need 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna

Remember tonight, for it is the beginning of always.

RSS 2.0