Route 66

Idag är jag rätt trött faktiskt, men jag tror att det beror på helgens bravader.
I lördags eftermiddag så kom Johanna och plockade upp mig för att kvällen till ära åka till Anders i Berg och vara hans chaufför till "Sweden Rockabilly festivalen" i Axvall. Johanna hade svidat om till sin fina rockabilly klänning, hon va riktigt tjusig.
När vi kom fram till Anders fick vi en kopp kaffe och sedan åkte vi vidare för att plocka upp lite folk här och där och på sista "upplocket" så fick vi även där lite kaffe. Sedan begav vi oss till Skövde där vi fick i oss lite mat i magen och därefter rullade Impalan emot Axvall.
Jag och Johanna strosade omkring där inne och lyssnade på diverse band som spelade, tjötade skit och bara va där inne.
Riktigt najs musik va de och en jäkla tur med vädret. Inte en droppe regn under hela kvällen!
Efter midnatt någon gång som var det slut och vi begav oss till bilen igen och inväntade gänget. Vi kom till Skövde vid 3-tiden, då skulle de ha korv på Statoil och därefter åkte vi till Lerdala för att släppa av resterande medåkare. Klockan hann att bli runt halv 5 innan vi satte oss i Johannas bil och åkte hemåt, så strax innan halv sex klev jag in till mig. Frågan va; är de någon idé att lägga sig? Så jag försökte hålla mig vaken men vid tjugo i sju gav jag upp kampen, ställde klockan och blundande i 2 timmar. Sååå skönt!
Sedan gick söndagen åt att småpyssla lite hemma och på kvällen åkte jag till mamma och gratulerade henne på födelsedagen. Hon blev glad för sina presenter, så de va glädjande.
 

 
Idag har väl dagen annars vart sådär.. började ju med att jag va sjukt trött i morse och de höll i sig länge. Hade massor att göra på jobbet, hann knappt gå på toa. Lagade mat på jobbet, skvätte ner hela tröjan med granatäpple..Åkte hem för att göra lite lunch, hör hur bilen låter konstigt.. åker till verkstaden, lunchstängt, kom hem.. de regnar så förbannat så de regnar in..= pisseblött på golvet.. Åker tillbaka till verkstaden, han hann inte kolla just nu så han skulle ringa så jag får åka tillbaka senare.. pust, stön och djup suck! jaja, nu kan de väl knappt bli värre iaf.. (peppar peppar, ta i trä)
 
Tänk att idag för ett år sedan, då va det tvärtom. En jäkla bra dag på flera flera sätt.. Helt fantastiskt dag! 
Tänk vad mycket som har hänt sedan dess...
 
     



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna

Remember tonight, for it is the beginning of always.

RSS 2.0