C'mon c'mon

Helgen blev lååång men ändå gick den som vanligt fort förbi!

 

I fredags efter jobbet så handlade jag lite och stannade snabbt till på ÖB där jag köpte mig en ny ljuslykta, eller lykta och lykta.. det va en ram + spegel där man kunde sätta i 5 st vanliga värmeljus, mycket fin tyckte jag till billig peng! Så den ska jag få tummen ur och hänga upp tänkte jag! Därefter åkte jag till Virran en lten snabbis där vi gick igenom F14s laguppställning till helgens cup och diskuterade lite runt omkring det, sen åkte vi och kollade på skor och kläder vid lagerförsäljningen i Kinnarp.

Sen blev det att fara hem och ta tag i tvätt och lite matning utav mor och fars katter, de är ju i Thailand en vecka till. Resten utav fredagen blev lugn här hemma!

Lördagen började med att jag vaknade tidigt, eller jag blev väkt av diverse ljud.... men låg och njöt av att kunna ligga kvar i sängen utan stress ett bra tag! Sen när jag väl klev ur så åkte jag till Suzz som bjöd på våffla och kaffe, det va mumsigt det! Vi fick sällskap av Morgan, Emilia och Suzz mamma, trevligt!
Sen åkte jag upp till mor för att kolla till katterna igen och för att hämta ett extra täckte då jag skulle få nattgäst!


Väl hemma sen efter långa samtal i telefon så plockade jag i ordning här hemma och plockade fram lakarn och dylikt innan Åshild skulle komma.


När hon kom på kvällen sen så tjötade vi lite skit och sen spelade vi Wii i några timmar och skrattade en hel del. Tiden bara försvann så det var ju bara att stänga av sen för att borsta tänder och lägga sig.

 

Uppstigning tidigt på söndagen, klockan sju. Frukost och påklädning innan vi tog vårat pick och pack och drog iväg emot Stenstorp och KM för F12. Det gick inte så värst bra i den cupen för tjejerna men det är inte lätt att spela ihop sig när man aldrig spelat ihop förut, så de ska ha stor cred ändå!

Så när cupen va slut för våran del så åkte jag och Åshild till Sibylla för att få i oss lite rejälare mat och därefter åkte vi till Kinnarpshallen och spanade på P14 som spelade innan det var dags för våran samling till Kinnarpscupen.

Vi gick tyvärr inte vidare ifrån gruppspelet men vårat spel blev bättre och bättre för varje mat, bytena blev bättre och bättre för varje match.. Så man kan säga att de blev bättre och bättre men dock räckte det inte till så vi slutade på en fjärdeplast och gick upp en placering om man jämför med föregående år!
Efter att vi sett finalen och tjejerna duschade så städades det i hallen och sen käkade vi alla pizza tillsammans och hade det mys!
En härlig fotbollsdag blev det!

Trött som sjutton och huvudvärk hade jag när jag kom hem så jag slängde i mig en Ipren och la mig nästan direkt. Somnade som en klubbad säl!

Så nu var man inne på en ny vecka! Har jobbat som vanligt idag och sen tvättat lite grann och sen hållit mig här hemma och tagit det lugnt, känt mig lite hängig. 
Till helgen vankas det Oden cup, ska bli spännande och roligt! Ett bra avslut! 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna

Remember tonight, for it is the beginning of always.

RSS 2.0