Collide

Då har det varit påsk och man har fått vara lite ledig, det har vart härligt och det har bjudits på härligt väder också!
 
Har spenderat min lediga tid ganska så mycket med dom jag tycker om allra mest, familjen Johanna Bladh. Va där en sväng i onsdags och va lite barnvakt, sååå mysigt. Sedan va jag även där en sväng på skärtorsdagen efter jobbet.
På långfredagen blev det ett besök i Ullared med familjen Bladh. Rättså mycket folk men jag hittade lite av varje, byxor, jacka och annat välbehövligt. Va så smidigt att ha de små i vagnen, dom fick agera min ringklocka.. eller snarare TUT-klocka. Så fort de stod folk i vägen så hördes det TUT TUT ifrån vagnen, mycket effektivt måste jag säga! (och nej, jag lär ALDRIG syskonen Bladh tokiga saker! haha..) Väl hemma så var jag så trött så jag orkade inte packa upp utan stöp direkt i säng.
 
Påskafton vaknade jag pigg och utvilad skapligt tidigt. Packade upp mina grejer ifrån Ullared och hälsade sedan på hos Suzz och Morgan, drack en kopp kaffe. Sen var de dags att duscha och byta om för att sedan vandra upp i det sköna vädret för att äta påskmiddag hos mamma tillsammans med Anders och hans familj. Klockan drog iväg och jag gick hem snabbt och sedan åkte jag ut emot Halsäng där jag va inbjuden hos Familjen Lagerstrand (+familjen Bladh) Där vankades det mera mat och efterätt. Magen stod i alla möjliga hörn kändes det som. Vi åkte till Kinnarp för att titta på påskelden, tjöta skit med folk och sedan åkte vi tillbaka till Lagerstands och drack lite kaffe, tjöta lite mera skit sen började barnen däcka i lite var hörn så då var de dags att tänka på refrängen. Väl hemma trodde jag det skulle va lite party men dött som i graven, så de blev kudden för mig direkt.
 
Påskdagen blev väldigt lugn faktiskt. Tog en liten promenad i solen och sen satt jag i solväggen tillsammans med min kopp kaffe och bara njöt. Fick även lite sällskap av brorsbarn och bror med. Så passade på att busa lite med barnen innan det var dags att gå in för att laga mat, dammsuga och avsluta kvällen med en film.
 
Påsken har varit bra kan man säga, underbart väder och kanon sällskap.
Idag sken ju solen också, så på eftermiddagen satt jag i solen med koppen igen och göttade mig (ja, jag har fått lite röd nyans..) Sen gick jag och tittade på Truls fotbollsträning som jag hade lovat och nu sitter man här hemma. Laddar för veckans alla bravader!
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna

Remember tonight, for it is the beginning of always.

RSS 2.0