Det du gör med mig

OM jag slocknade fort efter melodifestivalen i lördags!?
Jag var inte uppe alls länge efter programmet, va som sagt helt slut! Det frestar på att vara i Jönköping med Johanna!
 
Vaknade upp på söndagen med en jäkla träningsvärk, och inte hade jag tränat heller! Sjukt! men men, de är väl positivt med träningsvärk! Löööv it! 
Dagen var i alla fall väldigt lugnt! På eftermiddagen klädde jag mig i lite varmare kläder och begav mig till Falköping för att spana in Damlagets första träningsmatch emot Arentorp/Helås och ja, jag skulle ljuga om jag sa att det inte sprätte lite i benen och suget knackade på.
Vädret va inte på något vidare humör, regn och riklig vind (att de blåser på Ållevi/Odenvi är väl egentligen ingen chock!).
Tjejerna spelade på bra men tyvärr blev det en förlust med 1-3!
 
 
Det var i vilket fall väldigt skönt att slänga på sig sina mjukisbyxor och krypa ner under filten när man kom hem sen! Varmt och gött!
Spanade lite på farmen och lyssnade på musik för att sedan göra ett försök att möta John Blund. Men han va väldigt frånvarande igår. Efter att ha varit ledig 3 veckor har han besökt mig när han ska och jag har inte lyckats vända på dygnet MEN när ledigheten tar slut beslutar han sig för att strejka! Konstig han den där John..
 
Men när klockan ringde i morse gick jag upp som ingenting och gjorde frukost och hade till och med tid över.. Kände att jag inte behövde åka en halvtimme innan jag börjar. Så jag väntade tills de va tjugo minuter kvar men ändå så kommer man för tidigt i alla fall. Gjorde väl egentligen inget idag!
Som vanligt när man varit ifrån jobbet så är första dagen rolig och man har så mycket att berätta eller i detta fallet så hade min vårdtagare massor att prata och berätta om.
Dagen susade förbi i alla fall och när jag hade slutat så åkte jag upp till badet för ett pass i gymmet.  Fast de tog emot lite att kliva inomhus idag när solen sken så vackert!
 
 
 
Gymmet gick fint idag fast man har en liten förkylning i kroppen! Lyckades med en såndär grej som bara är så typiskt mig! Gick till en maskin och ställde in vikten och sittställning osv och började "pumpa", kände att "Fy satan va tungt de va idag då, så längesedan va de ju inte jag tränade" men jag gjorde mina repetioner och tog mig en titt på vikterna.. klart jag hade gjort fel och tagit mer än vad jag skulle..! men men, jag fixade det ju och de ska ju inte va någon dans på rosor så jag får väl köra den vikten nästa gång också!
Ökade även på en annan fast medvetet då, känns fint!
 
Sen duschade jag och åkte hem och skröt för min mamma om trippen till Jönköping och fjäskade till mig lite mat! Tänkte jag skulle fått se Curlingen på TV men självklart så visade dom inte den på trean utan skidskytte där vi inte hade med någon svensk.
 
I morgon är en ny jobbdag och gym efteråt, för att sedan på kvällen åka till Kinnarp och träna världens bästa F14!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna

Remember tonight, for it is the beginning of always.

RSS 2.0