Här stannar jag kvar

Då var denna jobbveckan till ända!
Skönt att vara igång igen efter 3 veckors ledighet, trots att jag varit halvkrasslig hela denna veckan! Tur att det finns handsprit får jag väl säga! Känner mig faktiskt lite piggare idag ifrån de mesta så det kanske är på bättringsvägen? (peppar peppar, ta i trä!)
Dock skulle min sömn kunna bli bättre.. sovit väldigt dåligt i veckan!
 
När jag var och handlade på jobbet förut och var påväg till bilen med mina varor så såg jag en äldre farbror som råkade välta ut alla sina varor ut över parkeringen! Han drog en djup suck och skakade på huvudet. så jag gick fram till honom och plockade i hans varor i påsen igen. Han klappade mig tacksamt på axeln och tackade så mycket!
 
Vädret har väl dalat en hel del måste jag nog säga! I måndags va de ju fantastiskt fint med strålande sol, blå himmel och plusgrader. Sen vände det och snö kom de och kallt blev de. Men skönt med plusgrader i alla fall så det inte blir massa snö på vägen, de gillar jag inte!
Jag och min vårdtagare brukar skoja om att man borde lägga värmeslingor på vägen så de liksom aldrig blir snö och halt på vägen! Hade väl varit fiffigt som tusan!
 
Trots att jag vart/är krasslig har gymmet fått sig dagliga besök av mig. Har gått bra faktiskt. Ökat lite vikter på ben och mage! De där klena armarna alltså, de är sjukt! de känns liksom inte som de blir lättare någon gång och axlarna ska vi absolut inte nämna, klen är bara förnamnet! men men.. skoj är det i alla fall! Blir nog en eller två svängar i helgen med!
 
igår va de så typiskt. Igår kunde jag se lite på OS, så jag skulle kolla när Damkronorna spelade bronsmatch, vad händer!? Jo de förlorar såklart!
Så slog jag över på annan kanal så jag fick titta på Curlingen, vad händer!? Jo dom förlorar också! Fast dom fick ju silver och de är ju jättebra MEN de förlorade! Så idag tittade jag på de första två perioderna av Hockeyn men avstod sista för då kanske de vinner tänkte jag, så vad händer... de VINNER såklart! Får nog låta bli att kolla på finalen på söndag antar jag..
Det är nog meningen att jag inte sa få titta på någon OS denna gång..
 
idag blev jag lite fattigare men en ny sidospegel rikare så de känns ju kanon! Då va de ordning på den igen efter smällen.
 
Nä, nu ska jag ut och slänga in lite ved i pannan så de blir varmt inne och sen tänder jag nog lite ljus och myser ner mig med en film eller två!
Vad helgen bjuder på, det vet jag inte riktigt! Förslag?
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna

Remember tonight, for it is the beginning of always.

RSS 2.0