Rosalita

1999 fick jag en skiva utav mina föräldrar.. En skiva som jag fortfarande har kvar, dock är den välspelad med en hel del repor i. Men i och med denna skivan fick jag ett favorit band som jag än idag lyssnar på väldigt mycket!
Jag pratar om Barbados och skivan jag fick va Rosalita.
 
 
Jag va fast.. och jag blev ju heeelt förstörd när jag fick reda på Magnus läggning.. haha!
Tur att man kan ha ögongodis!
Förstörd blev jag även 2002 när Magnus lämnade Barbados för att sjunga i Alcazar! Sen Magnus lämnade Barbados har jag knappt lyssnat på dom, utan jag håller mig till de gamla skivorna.
Eftersom jag va ganska så ung så kunde man ju inte åka och kolla på dom när de spelade eftersom man inte hade åldern inne. Skulle jag aldrig få se mitt favorit band spela?
 
2008 hände det! 6 år efter splitringen.. DÅ skulle Magnus återförenas med bandet för en kväll i Skandinavium i Göteborg. Åkte jag dit? KLART JAG GJORDE!!! :) Med sällskap av Emelie åkte vi till Göteborg och kollade på diverse dansband och BARBADOS. De skulle signera skivor efteråt och jag gav mig sjutton på att jag då skulle ha autograf så vi stod i den där lååånga kön!
Till slut kom vi fram och fick autograf och än bättre ett fotografi med!!! (han luktade gott!!)
 
 
Lyckan för mig var gjord. Svävade smått på moln resten utav kvällen! 
 
Och nu händer det igen.. 6 år senare återförenas dom igen!!! Denna gången i Jönköping på Alla hjärtans dag. Såg detta sommaren 2013 och jag bara kände att jag MÅSTE åka på det.. Så jag frågade mina underbara Johanna om hon ville följa med och de ville hon så biljetterna bokades i Augusti. Så sedan dess har jag bara gått runt och väntat, längtat! 
 
Om 10 dagar är de dags!!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna

Remember tonight, for it is the beginning of always.

RSS 2.0