Upp mot himmelen

oj oj oj oj...
Vilken jäkla bra dag det blev igår! Den susade förbi i en väldig hastighet måste jag säga!
 
Min dag började med att jag plockade lite här hemma, städade ur bilen lite grann och sen åkte jag till Suzz på lite kaffe och tjötade lite skit. Väl hemma så gjorde jag lite mat och tog de lugnt innan det var dags att börja byta om och försöka att snygga till sig inför kvällens bravader.
Vid halv fem så kom Johanna brummande till mig och vi tog oss en kopp kaffe och pratade lite och laddade ordentligt. Klockan närmade sig sex och eftersom det var jag som skulle köra var de bäst att åka (är rätt mesig i trafiken efter diverse olyckor.)
 
 
Vi kom fram i tid och spatserade in på Elmia där Dansbandsgalan skulle hålla hus. Hängde in jackorna och sen va det bara att äntra golven! På det stora dansgolvet så spelade; Flamingokvintetten, Ingemar Nordströms och Matz Bladhs (senare även Barbados) och på det lilla dansgolvet så spelade: Blender, Black Jack och Streaplers. Ju längre kvällen gick, desto mer folk kom och vad jag läst så var det runt 4-5000 personer där.
Så vi gick runt där och kollade på diverse band, en och annan dans blev de ju också såklart.
 
 
När klockan började närma sig ungefär 21.40 så tyckte Johanna att de va nog dags att gå emot stora scenen där Barbados skulle börja spela 22.30. Det va nog tur vi gick så pass tidigt dit.
Vi ställde oss precis framför scen och hade knappt inga framför oss så vi var typ vid staketet runt scen. Medans vi stod och väntade så spelade Ingemar Nordströms och mer och mer folk kom det. Johanna fick några lustiga kvinnor vid sig som va rätt crazy och högljudda men man kunde inte göra annat än att skratta åt dom heller!
Så var timmen slagen..
Torleif Torstensson stiger upp på scen..  
 
 
Han var kvällens konferencier och det var dags att presentera bandet som de flesta hade väntat på under kvällen! Nu var de smockfullt med folk runt omkring oss!
Barbados äntrar scen och kör igång med låten "Världen utanför". Kan faktiskt inte riktigt beskriva lyckan i mig när de drar igång och spelar alla dessa gamla goa hits, allt ifrån Rosalita, kom hem, Om du vill till finalens 60-talsmedley. Jag var inte så hysterisk kanske som de som stod bredvid Johanna men inuti mig så flödade ett enormt lyckorus, som varade långt efter att de slutat spela!
MAGISKT!
 
 
 

När Barbados hade spelat klart så skingrade sig folket väldigt fort. Jag och Johanna gick dit man kunde ta sig lite vatten och sen slog vi oss ner och bara andades och vilade benen lite grann!
Sen ropade dom ut i högtalarna att det var signering utanför stora scen så vi gick ut och spanade först på skor som de sålde och sedan ställde vi oss i kön till signeringen, de gick väldigt fort att komma fram. Johanna tog ett kort på mig och Magnus och så fick vi autografer och Johanna tog ett kort med gitarristen i Barbados.
 

Sen njöt vi bara av tillvaron tills vi båda kände att våra magar gjorde uppror. MAT! Så vi gick och hämtade våra jackor och satte oss i bilen som tog oss till Max och de va sjukt gott med lite mat i magen!
Mätta och belåtna så for vi hemåt!
 
Idag sov vi väldigt länge, vi va ju hemma sent och bra trötta var vi, så klockan va typ lunch när vi vaknade upp. Så vi käkade frukost och sedan åkte Johanna hem till sig.
Jag har då inte gjort många knop idag, är så sjukt trött! Det blir väl så när man har varit i himlen och vänt några gånger senaste dygnet!
Nu ska jag ta mig något att äta tror jag och sen blir de nog att sätta datorn i knät och titta på Melodifestivalen!
 
men om jag summerar gårdagen så var den TOPPEN!
Kunde fasen inte blivit så mycket bättre än så!
Så glad att Johanna följde med och upplevde kvällen tillsammans med mig
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna

Remember tonight, for it is the beginning of always.

RSS 2.0