Around the world

Förstår inte riktigt vart tiden på helgen tar vägen!?
Känns ju som om de va för en stund sedan jag kom hem ifrån att ha jobbat min vanliga fredag, men de är ju två dagar sedan nu?
Har under två helger i rad inte gjort någonting för att få tiden att gå långsamt, men jag tror fasen jag bara gör att den går fortare när jag gör så. Får nog ta och planera mina helger fulla, så får vi se om tiden går fort eller långsamt.
 
i fredags efter jobbet så åkte jag och handlade och sedan begav jag mig emot byn igen. Svängde förbi mor och far som visst hade besök utav min moster. Så blev sittandes där en liten stund tills magen gjorde uppror och ropade att "hörre du, I need food!" så för att göra min mage glad så var de bara hem och röra ihop lite grann så var friden återställd.
Sen blev jag rastlös.. ååååh vad rastlös jag blev! Så jag svidade om till lite promenad vänliga kläder, tejpade mina hälar (mina promenadskor är sönder och skaver hål på mina hälar så jag brukar tejpa och ta dubbla sockar, så lindrar jag det lite) och tog mig en promenad på lite mer än 4 km runtom i byn. När jag kom hem gjorde jag inget speciellt, men ändå så var fredagen snabbt över.
 
Lördag = noll planer. Så jag tog en förmiddags promenad på nästan 5 km, dock va de väldigt kyliga kilometer. När jag hade gått drygt 1,5 km fick jag brain freeze.. sådär ni vet som de känns när man käkar kall glass för fort, det isar i huvudet kanske det heter på ren svenska!? De försvann sen i alla fall till slut och jag va riktigt varm när jag kom tillbaka hem. Duschen va jäkla skön i alla fall, dock gick min duschlampa sönder så fick duscha i mörker men de gick bra det med, slippa se sina skavanker!
Jag gjorde lite kaffe och filosoferade i köksfönstret som vanligt. Sen blev det lite mat.
Efter mat och disk så tog jag fram min hårddisk och rensade den och förde över lite ifrån datorn till den som jag vill spara och samtidigt kunna ta bort på datorn så jag sparar utrymme.
 
Sen var de dags för Melodifestivalen på kvällen och jag satt och höll på Martins Stenmarks bidrag "När änglarna går hem".
Första versen, den är sååå.. jag?
"Jag har ännu en gång stått längst ut på en kant, men när jag ska hoppa stannar tiden och filmen spelas upp igen men den stannar på samma bild... Den på dig.
Hör hur hjärtat börjar slå där inne igen, en känsla som jag glömt för längesen. De jag såg va ögonen som tillslut såg sanningen. Om någonting händer, de brinner inom mig."
Dock gick ju den inte vidare till final, men de gör inte så mycket.
 
Och idag är det söndag, eller ja, söndagen är ju snart slut den med!
Har suttit och spelat spel väldigt länge idag, de senaste är "Farm heroes" samtidigt som jag håller koll på Aron och Truls drakar i "DragonCity" och våran lilla farm i "Hay day"
Lite matlagning och så kollade lite på Vetenskapens värld där de pratade om myter om träning osv. Väldigt intressant faktiskt. Stretcha är inget som påverkar träningsvärk till exempel och efter att man tränat behöver man egentligen inte äta något direkt efter heller, man har ju ätit innan man tränar. Som sagt intressant.
 
 
 
 
Tog sedan en promenad till klubbhuset för att spana in årets kollektion av overaller och träffa folk. Fick då reda på att vi tränare/ledare är sponsrade med en overall. Vet att det varit på tal men vi hade inte fått svar på vårat senaste ledarmöte om de va så. Lite lycklig blev jag ju faktiskt, så nu inväntar jag en funktionsoverall.
 
I morgon är de ny vecka och den är fullspäckad med jobb, träning, F14, tandläkare och hårklippning. Säkerligen dyker de upp något mer däremellan. Jag hoppas det i alla fall!
Hoppas alla får en trevlig vecka!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna

Remember tonight, for it is the beginning of always.

RSS 2.0