Happily

Söndag igen och helgen är nu slut.
 
I fredags jobbade jag en stund och åkte sedan ganska så omotiverad och trött till gymmet och körde ett pass. Det va ju rätt skönt när de va klart. Träffade på en gammal skolkamrat som jag säkert inte har sett på 5-6 år. De va riktigt roligt faktiskt att byta några ord fastän man satt insvept i en handduk i omklädningsrummet.
På kvällen åkte jag in till stan och mötte upp Bramstång på pizzerian och sedan åkte vi till Carro för att spendera kvällen där. Så vi käkade pizza, pratade en hel del, skrattade lika mycket och spelade lite kort.
Klockan hann att bli en del och fnissigare blev och då kände jag att de va nog dags att åka hem så man inte skulle somna framför ratten. Men de va en trevlig kväll.
 
Det har varit helt fantastiskt väder, sluppit bära jacka och det är så underbart!
Så efter att ha blivit väckt tidigt av övervåningen, så käkade jag lite frukost, plockade i ordning lite och sen tog jag med min kamera och lilla stativ ut i det underbara vädret. Det blev en sväng på spåret och där hade väl våren börjat hitta dit, fullt ös i myrstackarna, blommor och fåglarna kvittrade.
Så hur blev korten? nja.. jag är ganska kritisk så av typ 100 kort blev jag ganska nöjd med typ 3-5?
 
 
Efter att jag kom ut ifrån skogens vrår så gick jag och hälsade på Suzz som hade sylan med några vänninor. Blev sittande där en stund men sen gick jag vidare. Gick upp till mamma och där fick jag lite käk, de gäller att ha tur ibland! Så det blev fisk, sås och potatis på menyn.
Sen traskade jag hem, slängde in kameran och knäppte mig en öl och satte mig på trappen i solen och fiffilurade lite. Kvällen blev stillsam här hemma med tv-serie och mys med katten.
 
Idag var de dags att vrida fram klockan. Eller ja, jag behövde inte vrida för både datorn och telefonen fixade det själv men då blir man ju fundersam på om de stämmer.. men det gjorde det.
Förmiddagen var lugn, tog lite kaffe och bara va. Satt ute i den sköna solen en stund.
Åkte sen till stan för att kolla när damlaget spelade match. De va kul att träffa gänget, tjöta lite med avbytarna, Peter och de andra supportrarna. Det blev en härlig VSK seger med 2-1 emot Skövde KIK U.
 
Nu ska jag gosa ner mig och titta på mästarnas mästare och tagga inför en ny vecka med jobb, gym och fotboll! Hoppas detta väder hälsar på snart igen......



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna

Remember tonight, for it is the beginning of always.

RSS 2.0