You got it (the right stuff)

Gårdagen började med att klockan ringde lite tidigare än vad den brukar göra, precis när jag tryckt på den härliga snooz knappen fick jag sms av Johanna om vi inte skulle käka frukost på Mössebergsbagaren innan vi drog oss emot tåget. De är ju inte helt fel så de va bara att kliva upp, packa i det sista i väskan och fixa i ordning sig lite grann och sedan bege sig in för frukost.
Efter frukost åkte vi till Willys och köpte varsin dricka och sen åkte vi vidare till tågstationen.
Resan upp till Stockholm tog lite mer än 3 timmar, så vi höll oss underhållna utav att spana på folk och en hel del prat.
 
Framme i Stockholm så skulle vi ju då komma ut ifrån tågstationen och hitta till vårat hotell.. Så det blev till en början en liten rundtur i huvudstaden innan vi fann hotellet. Menar bokstavligen rundtur för vi hade gått åt helt fel håll (vi gick ut på fel sida av stationen) så ett avstånd som skulle typ ta 3 minuter från tågstationen så blev det väl 25 minuter, men som jag sa till Johanna "Fördelen med att vi gick fel var ju att jag fick se första kändisen, Hans Falén" Dock missade ju Johanna honom då hon va mitt uppe i att kolla på kartan.
När vi checkat in på hotellet, spanat in rummet och Johanna läste upp allt man kunde göra i Stockholm på engelska som hon så fint hade hittat en pärm på rummet så dumpade vi våra grejer och gick åter ut på stan och skulle hitta nått smaskigt ställe att äta på. Lättare sagt än gjort. Visst finns de resturanger MEN kul att prova något annat än McDonalds osv. Vi hamnade till slut i nått varuhus med restaurang så vi käkade dagens sallad.
Vi strosade vidare och ja, RUNT igen.. vet inte hur vi lyckades men alla vägar leder till Rom typ! Vi skrattade gott åt det i alla fall.
 
Efter allt promenerande så drog vi oss tillbaka till hotellet för att vila fötterna och göra oss i ordning inför kvällens konsert. Så vi spanade på lite TV innan förberedelserna började.
Så vi snyggade till oss och gick emot tunnelbanan som skulle ta oss emot Globen och Annexet. Vi var lite tidiga så vi gick in i ett center med affärer och bar. Så vi slog oss ner och drack lite öl och bara njöt.
När tiden var inne så gick vi in på Annexet. Där köpte vi oss varsin bandtröja och laddade med alla andra som va där.
20.00 började New kids on the block att spela. Jag har inte lyssnat jättemycket på dom innan men Johanna är ju typ deras största fan så hon va ju exalterad till tusen. Konserten va jäkla bra faktiskt och många bra låtar blev det med. Det blev en härlig upplevelse där inne. Jag erkänner att jag ryktes med och va väl lika exalterad som alla andra, så bra va det.
De körde egna låtar, covers på Backstreet boys, One Direction osv, Efter drygt 1,5 timme var de slut och tiden gick SÅ fort, kändes som vi precis hade kommit när sista låten gick och de va slut. Så vi gick tillbaka till tunnelbanan och åkte tillbaka till stationen. Då stannade vi till på McDonalds och beställde lite käk med hem för vi var hungriga. Så vi satt på hotellrummet och reflekterade över kvällens äventyr och jämnförde bilder och videos innan det var dags att krypa ner i säng.
 
 
 
Vi hade ställt klockan på lite innan åtta för att kunna ta del utav hotellfrukosten. Jag va rätt så trött för jag hade inte sovit så bra under natten. Sängen va lite för mjuk, lite för varmt och så tyckte även fingret som jag skadat så många gånger när jag spelade fotboll, att det var dags att svullna, pulsera och ömma . Men upp kom vi ändå och kunde avnjuta frukosten i lugn och ro innan vi gjorde stan lite till. Vid halv tolv gick tåget hem så vi var inte länge på stan innan vi gick tillbaka och checkade ut och gick till tågstationen.
På vägen hem fick vi sitta nästan hela resan själva i våran vagn, de va ganska så skönt!
Väl framme i Falköping så åkte Johanna och jobbade och jag själv åkte hem och böt kläder och traskade bort till F14s träning. De va inte så många idag så jag och Virran bestämde att bara träna i en timme.
 
Så de senaste dygnet har gått så jäkla fort. Det har varit otroligt roligt och skratta har jag fått göra väldigt mycket. Har skrattat så jag har träningsvärk i magen. Jag är väldigt glad över att jag fick följa med Johanna på ännu ett äventyr.
Lär nog leva på denna lilla tripp bra länge! En skön och behövlig paus i verkligheten!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna

Remember tonight, for it is the beginning of always.

RSS 2.0